ПРИЙМАЄМО ЗАМОВЛЕННЯ З 9:00 ДО 18:00! БЕЗ ВИХІДНИХ! ДОСТАВЛЯЄМО ПЕРЕВІЗНИКОМ «НОВА ПОШТА»
Каталог

Як вибрати компресор?

У контексті інструментів та обладнання компресорами називають агрегати для подачі стисненого повітря, що працюють завдяки вбудованому двигуну. Таким чином, для накачування не потрібно витрачати зайвих зусиль (на відміну від насосів, де для подачі повітря потрібна м'язова сила користувача). А при роботі з пневмоінструмент без компресора в принципі не обійтися.

Відповідь на питання «які компресори бувають» варто почати з того, що в наш час подібні пристрої діляться на дві основні спеціалізації: автомобільні та інструментальні компресори. Ці різновиди помітно різняться між собою, тому розглядати їх варто окремо.

Автомобільні компресори

Агрегати, призначені насамперед для накачування шин у легкових авто, фурах, мотоциклах та іншому транспорті; також застосовуються інших надувних виробів — від м'ячів до дворових басейнів. Автокомпресори можуть відрізнятися за продуктивністю та призначенням – так, крім портативних моделей, зустрічаються і важкі стаціонарні пристрої, розраховані шиномонтажні майстерні, СТО, автопарки тощо. Проте всі компресори цього типу мають низку спільних особливостей.

Перша полягає в тому, що практично всі подібні моделі працюють від електродвигунів. Для живлення найчастіше використовується автомобільна бортова мережа 12 В, деякі пристрої сумісні з 24-вольтовими мережами важкої техніки. Підключення нерідко здійснюється прямо через «прикурювач», але потужним «ненажерливим» компресорам може знадобитися з'єднання безпосередньо з клемами акумулятора. Також можна зустріти агрегати, які здатні працювати від розетки 220 В; найчастіше це запасний варіант (наприклад, для накачування коліс в гаражі), проте трапляються й винятки - переважно згадані важкі компресори, розраховані на стаціонарне застосування.

Підкреслимо, що автомобільні компресори зазвичай не розраховані на обслуговування пневмоінструменту.

Інструментальні компресори

Компресори, призначені для живлення пневматичного інструменту та іншого обладнання стисненим повітрям.

Одна із загальних відмінностей таких агрегатів від автокомпресорів полягає в тому, що багато інструментальних моделей здатні обслуговувати кілька споживачів одразу. Крім того, загалом подібні пристрої більш потужні та продуктивні (хоча зустрічаються і відносно прості варіанти – аж до переносних акумуляторних рішень на один інструмент). При виборі варто врахувати, що інструментальні компресори діляться на кілька різновидів відразу за декількома критеріями; розглянемо найбільш ключові їх.

1. За типом робочого механізму:

Поршневі компресори

Пристрої з нагнітачем як поршня, що рухається в циліндрі — як у двигуні внутрішнього згоряння (тільки у разі навпаки: поршень рухається від зовнішнього приводу). Така конструкція досить проста й недорога та водночас досить ефективна; крім того, вона оптимально підходить для робіт із частими перервами. Тому більшість інструментальних компресорів у наш час робляться саме поршневими.

Гвинтові компресори

Агрегати, де основою нагнітача є гвинтовий механізм. Така конструкція дозволяє з легкістю забезпечувати високий тиск, дає невеликий рівень шуму та чудово переносить тривалу безперервну роботу. З іншого боку, гвинтові нагнітачі помітно складніші й дорожчі за поршневі, а часті перерви в роботі для них вкрай небажані. Отже, гвинтовими робляться переважно висококласні стаціонарні агрегати для промислових завдань.

2. За наявності олії в робочому механізмі:

Масляні компресори

Ці апарати надійні та довговічні, проте не підходять для робіт, що вимагають акуратності (зокрема деяких видів фарбування): дрібні краплі олії потрапляють у потік повітря. Втім, під час роботи з традиційним пневмоінструментом цей момент не є критичним. А ось серйознішими недоліками є складність в обслуговуванні та вимогливість до правильного положення корпусу під час роботи.

Безмасляні компресори

Забезпечують максимально чистий потік повітря, без домішок олії, завдяки чому можуть без проблем застосовуватися не тільки для фарбування, але навіть у медицині, харчовій промисловості тощо. Крім того, такі агрегати зберігають працездатність майже за будь-якого положення корпусу. Головний недолік безмасляних компресорів – дуже обмежений ресурс.

3. За типом двигуна:

  • Електричні. Електричні компресори прості, надійні, малошумні та не виділяють вихлопних газів, що дозволяє без обмежень використовувати їх в приміщеннях. До їх недоліків можна віднести потребу у живленны, при цьому кожен варіант має свої нюанси (див. нижче); однак саме електричні моделі в наш час мають найбільшу популярність.
  • Внутрішнього згоряння (бензинові, рідше дизельні). Поєднують у собі потужність, незалежність від розеток і швидкість перезаправки, проте коштують дорожче електричних (включаючи витрати на паливо), складніші в обслуговуванні та ремонті, важкі, громіздкі та не підходять для роботи в слабо вентильованих приміщеннях через вихлопні гази. У світлі цього використовуються рідко — переважно там, де описані переваги однозначно переважують недоліки.

4. За типом живлення електродвигуна:

Мережеві компресори

Пристрої з підключенням до звичайної розетки, а в найбільш потужних моделях - безпосередньо до щитка або до мережі 380 В. Таке підключення дає практично необмежений термін роботи, а самі агрегати виходять дешевшими, компактнішими і легшими за акумуляторні моделі. До їх недоліків можна віднести власне необхідність наявності поблизу мережі.

Акумуляторні компресори

Живлення від власного акумулятора забезпечує автономність, однак термін роботи виходить обмеженим: а на випадок акумулятора, що розрядився, бажано мати під рукою джерело живлення або запасну батарею. Крім того, подібні компресори дорожчі й важчі за аналоги з живленням від мережі. Так що інструментальних моделей з акумуляторами випускається порівняно небагато: переважно це агрегати, розраховані на ситуації, коли мережі поблизу немає, а бензиновий компресор з тих чи інших причин не підходить. Інший різновид - компактні ручні моделі, створені з розрахунку на максимальну мобільність; деякі з них допускають застосування в ролі автокомпресорів.

21.01.2022
Поділитися